Než jsem se dozvěděl, že pojedu na cestu do Šanghaje, říkal jsem si, jaké doplňkové služby na letišti Václava Havla jsou v letové hale? Jsou tam nějaká překvapení a zajímavosti, o kterých nevím? Na tyto a další otázky si teď odpovíme.
První důležitou otázkou bylo, kde mohu na letišti zaparkovat?
Když se chce člověk dopravit sám a nechce podniknout výlet veřejnou dopravou, musí najít místo na parkování někde na letišti. Tam je parkovacích možností několik. Buď v přímé pěší vzdálenosti nebo na přilehlých parkovištích. Každopádně cena je proměnlivá a je dobré udělat průzkum, dříve než člověk někam dorazí. Pokud nechci nic řešit, jen pohodlně zaparkovat a jít na letadlo, stačí zamířit do nejbližšího parkovacího domu, který je například naproti parkingu na terminálu 1.
Chcete-li cenu spíše nižší až levnou může být řešení parkování v okolí letiště. Takových je na výběr hned několik. Nesou název neoficiální parkoviště a jejich výhodou jsou dozajista nižší ceny a parádní servis. Do toho se může počítat například odvoz na letiště pro klienty a následné vyzvednutí po návratu a odvoz k autu. Dalším zajímavým bonusem je například balení kufrů nebo mytí auta před návratem klienta. Pojďme se však podívat přímo na letiště, kde na nás čeká spoustu zajímavých služeb.
Jaké služby čekají uvnitř letištní haly?
Parkování mám vyřešené a teď můžeme přejít na objevování letištních služeb, zajímavostí a následný odlet. Kvůli němu jsme se přece vydali na letiště. V prostoru před odbavením se nabízí několik příjemných restaurací a kiosků, kde mě lákalo nejedno lahodné jídlo a pití.
Samozřejmostí jsou také služby jako směnárna, bankomaty nebo stánky jednotlivých leteckých společností. Ty nabízejí pomoc při odletu, zajišťují změny a úpravy jednotlivých letenek a řeší případné komplikace vzniklé na místě. Před odbavením můžeme také využít službu ochrany zavazadel, kdy si za mírný poplatek okolo 100,- kč můžeme nechat zabalit kufry a tím je připravíme na cestu a zamezíme případným poškozením na cestě.
Je odbavení složitá operace?
Jakmile nastal čas se přesunout do letové zóny, zajistil jsem si nejdříve odbavení. Časy jednotlivých letů jsou vždy přehledně uvedeny na tabuli v letové hale, kde si můžeme jednoduše vyhledat náš let podle čísla, finální destinace nebo času odletu.
Jakmile jsem zjistil tuto základní informaci, můžu pokračovat na odbavovací stanoviště, kde nechávám zvážit zavazadla, získám palubní lístek a můžu postoupit dále k pasové kontrole. Po té už jsme v letové zóně, kde je potřeba vyhledat patřičnou bránu a vyčkat na čas odletu.
Jak si můžu odbavení urychlit?
Letíte-li do zemí Schengenského prostoru, můžete si odbavování urychlit. To je možné díky speciálnímu odbavovacímu kiosku, kde načteme naše letenky pomocí speciálního kódu a následně je nám automaticky vygenerován palubní lístek s patřičnou bránou, místem v letadle a dalšími důležitými informacemi. Tato možnost je rychlejší a často pohodlnějším způsobem odbavení. Omezení tam, ale také jsou.
Jak pracujeme s kioskem rychlého odbavení?
- Do systému rychlého odbavení se vždy předem registruje
- Program umožní výběr data a času, který je dostupný. Ten je potřeba vždy dodržet, protože rezervované okno pro odbavení je vždy 30 minut a potom propadá bez náhrady.
- Standardní cena expresního odbavení je 150 kč včetně daně na osobu.
- K objednávce si můžete i přidat doplňkové služby v podobě letištních salónků, ty jsou totiž zajímavou alternativou k standardnímu čekání v odbavovací hale nebo odletové zóně.
Co jsme se dnes dozvěděli?
Už víme jak zaparkovat, aby nás to nestálo zbytečně moc peněz. Jakmile jsme v letištní hale a umíme si poradit s odbavením, čeká nás letištní zábava v podání obchodů, restaurací a kiosků. Ať už jste turisti nebo profesionálové na cestách, můžete všechny tipy využít pro pohodlnější cestování.
Jaké cestovatelské tipy chcete získat příště? Napište nám svůj dotaz do komentáře.